Tebax!!!
Sådärja! Tebax i bloggland! Nu har S börjat jobba och jag och Almaunder skall få vardag igen. Det skall bli s p ä n n a n d e. Fram till semestern hade vi våra vardagsrutiner utifrån den lilla människa hon var då och de behov hon hade då. Nu är nu. Nu rör hon på sig. Hon kryper. Och utforskar i ett rasande tempo. Och tycker att det är tråkigt att sova. Så nu får vi bygga upp en ny vardag tillsammans - hurra så roligt det skall bli!
Alma har liksom gått från bebis till barn denna ljuvliga sommar. Detta stod väldigt klart när jag härom dagen lämnade henne på ena sidan av vardagsrummet för att ungefär en minut senare finna henne strålande lycklig vid TV-bänken i ett litet hav av x-boxspel Kolla mamma! Det här har jag gjort sjäääälv! Jag kan få tag i saker på alldeles egen hand och stöka ner alldelesalldeles själv! LYCKA!
Så jag antar att den beryktade UFO-åldern har inträtt.
Semester är underbart, speciellt en sådan här sommar. Men vardag är också underbart. Vardag med Alma... Ett litet jippie är på sin plats. Jippie!
Alma har liksom gått från bebis till barn denna ljuvliga sommar. Detta stod väldigt klart när jag härom dagen lämnade henne på ena sidan av vardagsrummet för att ungefär en minut senare finna henne strålande lycklig vid TV-bänken i ett litet hav av x-boxspel Kolla mamma! Det här har jag gjort sjäääälv! Jag kan få tag i saker på alldeles egen hand och stöka ner alldelesalldeles själv! LYCKA!
Så jag antar att den beryktade UFO-åldern har inträtt.
Semester är underbart, speciellt en sådan här sommar. Men vardag är också underbart. Vardag med Alma... Ett litet jippie är på sin plats. Jippie!

1 Comments:
Jag håller med:
JIPPIE!!!!
Skicka en kommentar
<< Home