Litet klargörande
Upptäckte så här i efterhand att det eventuellt skulle kunna tolkas som om jag ställer mig obrydig inför min dotters första magsjuka. Så för att undvika eventuella förfärningar ute i stugorna klargör jag här och nu: föräldrahjärtat knycklar ihop sig alldelesriktigt kramartat av medkännande för denna yttepyttiga lilla sötsnurvla som inte alls förstår vad som händer med hennes kropp mer än att det är obehagligt.
Förstås.
Men det förstår ni säkert.
Samtidigt är det också en ganska ofrånkomlig del av livet. Kräks alltså.
Förstås.
Men det förstår ni säkert.
Samtidigt är det också en ganska ofrånkomlig del av livet. Kräks alltså.

7 Comments:
Hej Saring! Ville lämna ett avtryck mycket tidigare, men..bättre sent än aldrig! Ville bara säga att du är fenomenalfantastisk på att läsa in saker i det jag skriver. Läsa mellan raderna och förstå så mycket! Det är belönande för mig att skriva, skriva, skriva och via kommentarer som dina inse att jag gör mig förstådd i det jag skriver, även om det ibland känns som hopplös geggamoja som ingen kan förstå.
Det du skrev om vännens och min vänskap var mitt i prick. Och det är så skönt att få det bekräftat. Fast visst, det finns ju alltid två sidor av en historia, och du har bara läst min.
Men jag ville bara säga att dina kommentarer i min blogg ger mig alltid, alltid så mycket och jag är tacksam för dem. TACK Saring, du verkar vara en fantastisk människa, både som mamma och människa. Massa empati, förståelse och värme. Dom omkring dig ska vara glada att dom har dig. Men det är dom ju?! :)
Vad gäller kräknatten så låter det inget vidare. Men jag tror ingen tvivlar på hur mycket ditt hjärta blöder över lillskruttan som mår så dåligt. Hur jobbigt det än är, så är ömheten för den "yttepyttiga lilla sötsnurvlan" (hur underbart uttryckt är inte det?!) såå mycket större!
Kram av emetofobikern Tingeling som knappast hade klarat av natten lika fint.. fast vem vet.
uschja, kräkssjuka kan man klara sig utan. Och hellre tar man det själv än att lilla sötsnörveln får det!
Instämmer förresten med Tingeling, tänkte faktuskt just detsamma, att du verkar vara en fantastisk mamma och människa =D
Tingeling: Åh, tack snällaste du! S har haft väldiga problem med kräk tidigare men vi kan väl säga att han har fått sensibiliseringsterapi genom först vår sjuka bulle som kräktes väldigt ofta och sedan genom lillbäsen. Okej, han hoppar inte jämfota och klappar händer över sådana här nätter, men han står ut. Klart att du kommer att fixa det fint du med. För det kommer du att behöva. Förhoppningsvis snartsnart :o)
KRAM
Cinks: Äsch.. Du då!! Jag tackar ödmjukast för att ni ger en klädsamt rödrosig ton på mina annars sjukbleka kinder :o)
Blärk vad ni har det jobbigt. Hoppas att S klarar sig nu och inte insjuknar.
Pöss och kram
PS TACK för mail, svar kommer endera dagen när jag är mera filosofiskt lagd och inte ILLSK på maken som jag råkar vara just ikväll... :-o
men för anfäkta o anamma! ska DU vara på MIN ö i helgen?!
Det var det heltokigaste........... och jag som ska vara i din (nuvarande) landsände just då.
Ofattbart.
Och ja, för att instämma i hyllningskören ovan: du skriver så jag blir som lite kär i dig!
Kram
Jag fattar inte hur man skulle vara funtad för att tro att du skulle vara okänslig för att ditt barn är sjuk? Såna korkskallar har du väl inte till läsare av din blogg? :)
Hej Tjejen!! Är inne och läser titt som tätt, men mer blir det inte. Har mycket som jag vill berätta och som jag vill fråga om, så det vore på plats att skicka dig ett mejl snart. Hur går det t ex. med gräslingen?? Kräksjukan är inte rättvis när den drabbar våra små skruttar. Man blir helt knäckt av att se dem.
Kram på er och hoppas att det snart blir bättre!
Skicka en kommentar
<< Home