Husdrömmar
Jag är besatt av ett litet hus. Ett litet hus från 1800-talet i rött tegel med den finaste lilla trädgård och med det sötaste lilla växthus. Ett litet hus på 100 kvadratmeter och 30 kvadratmeters gästhus. Jag är besatt av ett litet hus. Ett litet dyrt hus. Som med all säkerhet kommer att bli ännu dyrare när den stundande budgivningen är avslutad.
Och vilken bank är egentligen över huvud taget intresserad av att låna ut till exempel 2,7 mille till en liten liten, förvisso väldans trevlig familj men som fullkomligt totalt saknar pengar till kontantinsats. Men som förvisso har en relativt okej lönebild. Men som samtidigt vill kunna äta mer än nyponsoppa och skorpor efter det att räkningarna är betalda. Vilken bank är egentligen över huvud taget intresserad av att låna ut pengar till oss?
Men jag är besatt av ett litet hus. Det finaste lilla hus man kan tänka sig. Om man tittar riktigtriktigt noga är jag helt övertygad om att det någonstans på det lillalilla huset står vårt namn. Det står vårt namn på huset. Jag vet det.
På onsdag har vi bokat tid för visning. Och imorgon kommer jag nog att ringa och avboka tiden eftersom jag tidigare på dagen har varit på banken och blivit besviken.
Men jag är verkligenverkligen besatt av det där lilla huset. Det finaste lilla hus man kan tänka sig.
Och vilken bank är egentligen över huvud taget intresserad av att låna ut till exempel 2,7 mille till en liten liten, förvisso väldans trevlig familj men som fullkomligt totalt saknar pengar till kontantinsats. Men som förvisso har en relativt okej lönebild. Men som samtidigt vill kunna äta mer än nyponsoppa och skorpor efter det att räkningarna är betalda. Vilken bank är egentligen över huvud taget intresserad av att låna ut pengar till oss?
Men jag är besatt av ett litet hus. Det finaste lilla hus man kan tänka sig. Om man tittar riktigtriktigt noga är jag helt övertygad om att det någonstans på det lillalilla huset står vårt namn. Det står vårt namn på huset. Jag vet det.
På onsdag har vi bokat tid för visning. Och imorgon kommer jag nog att ringa och avboka tiden eftersom jag tidigare på dagen har varit på banken och blivit besviken.
Men jag är verkligenverkligen besatt av det där lilla huset. Det finaste lilla hus man kan tänka sig.

0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home