fredag, augusti 18, 2006

Mmm... Surströmming!!!



Igår var det officiell surströmmingspremiär och ikväll är det äääntligen dags för oss att inmundiga denna ljuvlighet! Jag överdriver inte när jag säger att jag älskar surströmming. Däremot tycker jag att själva namnet är missvisande. Det finns liksom inget surt med surströmming. Det borde snarare heta Saltströmming. Eller Godströmming. Ljuvloströmming. Finströmming. Sötströmming. Guldströmming.

Mmm... Lycka.