fredag, augusti 31, 2007

Hur det började..

Gräsänkehelgen invigdes på traditionellt sätt med saftkalas tillsammans med gosedjuren i Almas salong. Stämningen var trevlig och trivsam, ja för att inte säga uppsluppen.

Inbjudna var från vänster räknat Lilla hjärtat, Findus och Lola. Samtliga närvarande får betraktas som crème de la crème i societetssammanhang och framförallt Lola är vad man kan kalla för ett riktigt premiärlejon. Omän hon är en apa. Fantastiskt gulligt av henne att göra oss den äran.

Värdinnan Alma ler sitt vackraste leende, van att vara i vimmelsfotografernas fokus.


Findus förses med faft annars blir han så väldans kinkig. Nämligen. Självklart är det äkta faft gjord helt enligt gammal tradition och inte något lågprisblask.



Dessvärre var gratisbullarna inte ordentligt genombakade vilket medförde att Alma var nödgad att steka på dem lite. Som den fantastiskt belevade värdinna hon är, lyckades hon dock göra denna potentiellt pinibla situation till ett exotiskt inslag i festen.

Och när vi trodde att det ultimata premiärlejonet infunnit sig, kom så detta..

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh. Hade de inte varit så nedrans långt hade jag bett Alma om en personlig inbjudan. Jag behöver lite faft och bulle. Men bara Almabakad. Saknar er. (en IVF-bakad har jag redan på jäsning hehe) Nu blev humöret genast bättre. Bara tanken på Alma och dig och Lola och Findus på kalas får mig att le. Och längta. Kram.

31 augusti, 2007 19:37  

Skicka en kommentar

<< Home