torsdag, augusti 30, 2007

Planen



Det var bra att jag fick ur mig lite själssot. För nu känns det bättre. Mycket bättre. Jag har formulerat en tydlig strategi som går ut på följande:


  • Ringa barnmorskorna och be dem förmedla en kuratorskontakt per omgående.

  • Inte boka in saker om jag inte väldigtväldigt gärna vill och om jag inte känner att det gör mig gott.

  • Lyssna på mig själv och gå hem när jag känner att jag inte orkar mer, till och med från jobbet.

  • Använda hela kommande helg (som tillbringas à la gräsänka) åt mig själv och Alma och sova så mycket jag bara kan.

  • Aldrig glömma bort att det är jag som väljer hur mycket jag vill ge. Särskilt viktigt att tänka på i samband med den stundande self management-veckan som jag vet kommer att bli aptuff om jag inte sätter tydliga gränser för navelskåderiet.

  • Njutanjuta NJUTA av det faktum att jag och S är berikad med en magisk flicka som är så full av liv och nyfikenhet att det är fullkomligt svindlande.

Om jag håller mig till ovanstående (och nedanstående) kan nog hösten bli dräglig. Och det vill jag ju att den skall bli. Därmed återstår bara att hålla sig till planen. Så får det bli.


10 Comments:

Blogger Tingeling said...

Hon är exceptionellt söt, ditt Almaunder. På riktigt. Verkligen.

Jag säger det inte bara för att hon är din. Det ÄR så. Det är något med hennes busblick, nej allting.

Sköt om dig och dina under! Extra mycket dig själv, ok? Lova?

30 augusti, 2007 10:05  
Anonymous Anonym said...

Finaste, finaste, fiiiiinaste lilla Alma! En helt bedårande liten busflicka!
Och neej, jag har fortfarande inte uppdaterat min blogg *skäms*

*kramar* tösan

30 augusti, 2007 10:33  
Blogger Kapybaran said...

BRA PLAN!
Och bra att du skriver ut den här så vi alla kan hålla koll på dig.
För ajabaja om du glömmer bort att prioritera favvoSaring!

Du vet vad de säger på flyget: ta först på din egen syrgasmask, först därefter kan du ta hand om andra. Gäller samma här.

Kram!

Och ja, Almaunder är ett toppenljuvlo! gosgroda!

30 augusti, 2007 10:48  
Blogger Saring said...

åh, så roligt att du kikar in! Äsch, du behöver väl inte skämmas. Blogg skriver man för sin egen skull och har man ingen lust så har man ingen lust.
Kram!

30 augusti, 2007 10:49  
Blogger Saring said...

Kapybaran:
Flygliknelsen skall jag hålla i minnet, den var bra! Tack!

30 augusti, 2007 10:50  
Blogger Isidor said...

Det kan vara så att du har ett av världens vackraste barn och det kommer från killen som brukar tycka alla barn utom hans eget är fula.

Och nu, en varm hälsning från Lillkatten:

67 ttvcv vhygy7ftr5nn b

30 augusti, 2007 11:05  
Blogger Anna said...

Bra strategi vännen. Man måste ransonera sina krafter. Det där med att inte boka in saker känns otroligt vettigt. Det är ju så lätt att hoppa på ALLT och vara rädd att man missar någonting.

Alma är fullkomligt överljuvlig.

KRAM

30 augusti, 2007 12:35  
Blogger Saring said...

Det bästa med icsi är att man som förälder liksom kan skryta loss hur mycket som helst, det är ju modern och fadern på cura som har pusslat ihop resp. valt ut henne. Och jäklars vilket bra jobb de gjorde :o)
"bebis speziale - bakad av två mästare"

30 augusti, 2007 12:51  
Blogger M said...

*kram*

30 augusti, 2007 14:40  
Anonymous Anonym said...

Bra plan...skulle jag ta efter...

Och ljuvliga tjej! Vilken supersötis

30 augusti, 2007 21:01  

Skicka en kommentar

<< Home