måndag, augusti 27, 2007

Veckoslutet sammanfattat

Vissa helger har mer innehåll än andra.

Torsdag
Älskade R hälsade på. Vi satt på taket och tillsammans med hela Stockholms takåsar och drack vi och var nära. Ville inte att det skulle ta slut. Saknar honom så mycket i min vardag. Saknar Malmö.

Fredag
Älskade Erica hälsade på. Fina lilla magen och lyckan i ögonen gav mig känslan av att livet kan vara så svindlande magiskt. Tänk, i den lilla magen sprattlar ert barn - glatt och bubbligt omkring. Magiskt.

Lördag
Kände mig deprimerad. Tungt och svårt och höstmörkt inombords. Stressade runt som en tok och allt jag lyckades åstadkomma var felprioriteringar. Var bjudna på inflyttningsfest till hjärtevännen Å och jag längtade verkligenverkligen efter henne men inte efter folk. Kom till kalaset och kände mig fel. Utanför och fel. Försökte vända känslan men det var svårt. Lite bättre blev det med tiden, men det var ändå skönt att åka hem.

Söndag
Skansken med familjen och kusin E med barn som hälsade på från norr. En aktiv och bra utflyktsdag med Djurgårdsfärjan, getter och mjukglass. Och sol. Kvällen var lugn med The departed på DVD och onyttigheter.

Nästa helg är S i Tyskland och jag ser fram emot att bara vara. Jag och Alma.

Och en lite skrämmande sak är detta. Jag längtar redan tills hon har somnat nästa helg. Och jag vet vad det betyder. Det betyder att denna höst kan bli långmörk och tungsint. En reaktion på en vårsommar mitt i kaoset.

Jag vill inte. Jag vill vara glad med höstglöd.

Vi får se hur det går.

4 Comments:

Blogger Isidor said...

Men även om din lördag sög, så gjorde du i lördags våra dagar lite bättre.
Sängen tycks vara en hit.

Tack!
/Isidor

27 augusti, 2007 08:54  
Blogger mariamamman said...

Sara min vän!
Lönge sedan jag gav mig till känna, men det har varit några jobbiga dagar o som du vet så är jag periodare på bloggandet.

Din helg stämmer överens med min, ville bara gömma mig under täcket och inte vara mamma.Men en sak jag lärt mig med åren är att vara asocial, lång träning ligger bakom.

Pröva att vara lite ego och fokusera på dig själv, det är du värd efter en hektiskt tid. Sedan är det en stor epok när ens lilla förstfödda lämnar hemmets trygga vrå för dagislivet.

Tänker på dig ska du veta!
Stor kram från Maria

27 augusti, 2007 10:28  
Blogger Anna said...

Käraste Sara-vän

Min lördag gjorde du mycket bättre genom ett telefonsamtal (tyvärr ackompagnerat av gnällande förkylnings-Lilla-My, men ändå!).

Vi borde träffas och dricka vin ihop. Lugn och ro och massa snack bara.

KRAM

27 augusti, 2007 15:56  
Blogger Saring said...

ISidor: Tack SJÄLV. Om så bara för den enkla anledning att du finns till och att det faktiskt känns så bra att ha dig i samma stad!

M: Ååh, höstträff va? Snart.. Eller hur?

Anna: Ja, men SÅ KOM HIT DÅ!!!

27 augusti, 2007 17:57  

Skicka en kommentar

<< Home