söndag, augusti 12, 2007

Tågtrauma

Jag: ZZZZzzz.. ZZZZzzz..
S: Gick inte ditt tåg klockan åtta och tio?
Jag: ?!!! JO?!!!
S: Den är tjugo i nu.
Jag: ... (när någon rör sig med ljuset hastighet går det inte att uppfatta vad denne säger. Vad denne tänkte förmedlas nedan)

Fanfanfanfanfan inte missa tåget inte missa tåget inte missa tåget vad är inte packat? Hur kommer jag till Kil i tid om jag missar tåget? Stefan och Alma kan.. nej, det går inte det är ju aplångt! Fanfanfanfanfan inte missa tåget inte missa tåget vad är inte packat? Fanfanfan hjärnan funkar inte! TILT! Fanfanfan inte missa tåget skit i det som inte är packat. Plånbok med betalkort har jag här telefon med bokningskoden till biljetterna är här - de är inte uthämtade nej hur fan skall jag hinna det fanfanfan. Vart är mina kläder som jag skall ha på mig? Där! På soffan. Superjättenaken i vardagsrummet framför panoramafönstren hejhej grannar så här ser en naken stressgranne ut, god morgon. Fanfanfan inte missa tåget. Där kom S med tandborsten tack gulle. Fanfanfan. Nu tror jag att jag klarar mig nej! fan! Måste byta skor kan inte vara snabb i klackaskor bytabytabyta fanfanfan Så! Klar! Dörren där Oj!

Ett litet förvånat barn med en för stor Lola i famnen tittar storögt på mig.

Just ja, Alma! Jag skall vara borta från Alma.
S: Mamma har lite bråttom. Hon skall åka och jobba.
Alma: POSS!
Jag: "Jaa.. Puss, älskling!" Ut genom dörren Inte missa tåget inte missa tåget
Alma: Nam!
Jag: "Åh, klart du skall få en kram också, älskling!" Mot dörren igen
Alma: LOOOLA!
Jag: "Just det, Lola ockå.. Kram och puss Lola"

Så! Ut genom dörren ner för trappen. Fan! Pendlarkortet! Upp för trappen in genom dörren
Alma: MAMMA! Heeej!
Jag: Hejhej.. S, pendlarkortet! Blöjväskan! Var! Fanfanfan!"
S: I garderoben..
Fanfanfan jag missar tåget jag missar tåget! Där är kortet. Iväg ner för trappan. Hur snabbt kan man springa med en sådan här kabinväska? Åhå, det var ganska snabbt.
T-banestation med enbart hissnedgång. Hissjävel! Kom nu då! Hur långsamt kan en hissdörr stänga sig?!! Så framme. Vad står det på skylten? Norsborg 6 vagnar.. FAAAN, JAG MISSAR TÅGET!!! När går nästa t-bana? FJORTON MINUTER?!! FanfanfanFAAAN!

Jag, telefon: På med kläder, ner till bilen! Ni får köra mig till stationen!
S: Ok.
Bilenbilenbilen skyndaskyndaskynda fanfanfanfan så! Framme. Var är de? Var är de? VAR ÄR DE? Telefonen ringer
S: Jag hittar inte bilnyckeln..
Jag: "MEN FÖR HELVETE!!! Var hade du den senast?"
S: I mina byxor, men.. Den är inte.. Där! Okej, jag har den.
Jag: "SKYYYNDAAA!!!"
Alma: MAMMA! Heeej!
Jag: "Hej, älskling mamma är lite stressad"
S slänger in Alma i bilen
Alma: PLASK! PANG!
Jag: "Ja, pang älskling! Vi har lite bråttom, gick det bra?"
Alma: Jaa!
Jag till S: "Varför tar du den här vägen? Eller förlåt, jag skall inte lägga mig i jag är bara stressad"
S: Jag tänkte ta den som går fortast..
Jag: "Bra!"
Köraköraköra rödljus grönljus däckskrik..
Alma: WOW!
Jag: "Kojak Kojak BANG BANG!" (För oss som sett Flickan som visste för mycket med Goldie Hawn typ femton gånger så faller ett sådant skämt sig naturligt..)
DÄR ! FRAMME! Klockan är 08:04 Jag hinner kanske hämta ut biljetterna!
S: Nu har du sex minuter på dig. Ha det så bra. Puss.
Jag:"Hejdå älsklingar, tack för att ni finns!"
Ingen kö till biljettautomaten.. Allt flyter.. Där är spår tio.. Där är tåget.. Två minuter till avgång. Gott om tid..

Där är min plats, byta till snyggskor, plocka fram datorn, koppla upp mig..

Bloggterapi. Finns det något bättre?

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

O herregud!! Jag blev svimfärdig bara av att läsa!!!!!!!!!!!!//M

12 augusti, 2007 10:40  
Anonymous Anonym said...

Jag håller med! Gud vilken morgon! Blir svettig sittandes framför datorn när jag läser! ;)

12 augusti, 2007 12:13  
Blogger Helga said...

Puh! Även min puls rusar av att läsa. Känner så väl igen det. Efteråt när jag lugnat mig brukar jag tänka svordomar och lova mig själv att aldrig försätta mig i en liknande situation igen.

12 augusti, 2007 13:41  
Blogger Isidor said...

gogogogo!

Har du någon gång hört uttrycket
"Fortare än en höna bajsar"?

12 augusti, 2007 15:46  
Blogger Anna said...

Shit baby! Tänk att du faktiskt hann med! *impregnerad*
:-D

12 augusti, 2007 20:42  
Blogger Kattmamman (a.k.a. Bridz) said...

Du är så bra!!!!

Och gullefamiljen som ställer upp!

12 augusti, 2007 20:50  
Anonymous Anonym said...

Att du hann...jag är imponerad...och minst sagt leende efter att ha läst ditt inlägg

Patrizia

12 augusti, 2007 22:43  
Blogger FruW said...

Hoppas att även du kan skratta åt det här - för det gjorde jag. Så tårarna sprutade. Det är INTE kul när man är mitt i det, men rätt så skönt när det är över, eller hur?

Framför allt när man brukar vara den välordnade, planerade, komma-i-tid-personen...

Kramar!

13 augusti, 2007 10:25  
Blogger Kapybaran said...

tur jag är fullpumpad av kommatillrounderamningen-hormoner, annars hade jag haft ont i magen efter ditt inlägg......
skönt att du hann, hoppas nu dagarna på kurs blir bra!

13 augusti, 2007 11:21  

Skicka en kommentar

<< Home