Jämtland
Jag, pappa och Alma åker upp till mitt paradis i Jämtland imorgon. Så jag blir borta en stund. Sista gången som jag får varasovaleva i huset som var mitt barnjags bästaplats. Själsro. Lyckovara. Men nu, sista gången. Huset är sålt till en person som nog kan komma att älska det alldelesalldeles på riktigt. Och det känns bra och nödvändigt.
Men för mig blir det till att ta farväl. Eller Farfarväl. För det var hans barndomshem.
Jag har minaminnen. Mångamånga minaminnen. Nu får nya husälskaren göra sinaminnen.
Farfarväl Myrsve.
Men för mig blir det till att ta farväl. Eller Farfarväl. För det var hans barndomshem.
Jag har minaminnen. Mångamånga minaminnen. Nu får nya husälskaren göra sinaminnen.
Farfarväl Myrsve.

6 Comments:
Njutnjutnjut! Jag får lite vemod i kroppen, det kan nog alla som lämnat en såndär kärkärkär plats känna sig in i.
Hoppas ditt sista 'varasovaleva' blir ett bestående lyckligt minne! Nåt varmt som du kan spara och förvara inom dig.
Ha så härligt, sug in atmosfären och bevara den för evigt.
Pussar och kramar till både dig och Alma, miss you!
A
Min pappa dog för drygt två år sedan. Jag tömde hans villa, tillsammans med min syster. Ett hästjobb som tog nästan en hel månad.
Sedan dess har jag bara varit tillbaka på Öland två gånger.
Men nu är jag här! Och jag bor hos min systers vänner - som har köpt ett hus på pappas gata. När jag vaknar och drar upp rullgardinen ser jag alltså "pappas" hus. Fast i en annan färg, med en ny och fin gräsmatta, nytt tak och med NYA människor i.
Det är en otroligt konstig känsla som väcker en miljon existeinsiella (stavas?) frågon inom mig...
Ååå min vän vad jag känner att du går igenom. Efter att ha tomt mina 2 föräldrahem så kan jag din resa. Jag hoppas ändå att den resan du gör stärker dig. Efter att ha sålt sommarstugan nu i sommar så har jag ett hål i hjärtat, det sista man hade kvar. Men det växer kanske igen med tiden... Hoppas att du mår ganska bra i Jämtland iallafall... Jag ska tänka på dig.
Stor kram L
Saring -kooooom hem!
saknar att få ta del av the world according to Saring...
Nåväl, hoppas du, pappan och Alman haft det bra.
En till här som tänkt samma tanke som fuksen men inte uttryckt den. Men här kommer det:
Saring - koooom heeeem ;-)
Skicka en kommentar
<< Home