måndag, oktober 15, 2007

Nödutgång?!


Denna bild tog jag inifrån en toalett på Budapests flygplats.
Nä, alltså inte inifrån själva toaletten, men ni fattar. Om man nu tvunget måste sätta upp en skylt om nödutgång i anslutning till toaletten, borde väl denna rimligen sitta på väg in? Om man skall snacka nöd åtminstone..

Jag förstår inte. Toaletten var inte så stor. Ändå skyltar man om var Exit är. Hey, Ungern! Vi hittar ut ändå! Promise!

5 Comments:

Blogger M said...

Alltså jag vill inte verka besserwissrig (men gör det ändå) - handlar det inte om att nödutgångskylten är tänd även om alla annan elektrisitet slocknat? Och i så fall kan hjälpa till om det är en massa rök och mörker och så?

17 oktober, 2007 11:05  
Blogger Saring said...

Bästa bästerwisser!
Nödutgångsskylten sitter alltså inuti ett toalettbås, inte i ett sådant där toalettansamlingsrum (för så heter det väl?!) Jag tänker att det inte är så svårt att hitta en dörr i ett rum på fyra m2 när man nästan kan hålla i handtaget medan man sköter magen, om man så säger.

Jaja. JAG tycker att det är roligt iaf. Ändåså. *Hmpff*

18 oktober, 2007 08:09  
Blogger M said...

Men nej - det var ju så här det inte skulle bli. Snälla, inget *hmpff*:ande... Jag tycker också att det är roligt. Samtidigt är ju jag helt obsessed med säkerhet, så jag kan inte låte bli att tänka "hellre en skylt för mycket än en för lite". Det är väl ockå förståeligt?
Och nu när du skriver att den sitter i ett rum på typ 4 kvm så förstår jag ännu mer din humor. Tror jag ;-)

kram
i vart fall.

18 oktober, 2007 10:04  
Anonymous Anonym said...

Saring min vän.
Humor är viktigt och mycket subtilt, vissa(väldigt många) tycker att buskis med Eva Rydberg är det roligaste som finns, jag tillhör inte denna skara. Däremot kan jag inse det roliga i en exitskylt i ett väldigt litet utrymme. Så bort med hmpfet och fortsätt delge oss små vardagliga lustigheter.

Näsan är på väg ovan vattenytan, så snart är det dags, fick du mitt mejl?
Kram Mariamamman

18 oktober, 2007 11:16  
Blogger Saring said...

hmpf:et var det största skämtet, mina vänner; jag var ju dramaaatisk, ju :-) kramkram

18 oktober, 2007 19:18  

Skicka en kommentar

<< Home