tisdag, september 05, 2006

"Tjejer och IT"?!!

En liten reflektion. Som medlem i tjejblog.com ställer jag mig undrande till det faktum att man för att kunna pinga nya inlägg ombeds att skriva ned sin "www-adress"... Varför inte "URL"? Är tjejer för korkade för att förstå sådana avancerade begrepp? Hmm...

5 Comments:

Blogger Isidor said...

Igår var jag på en kurs som hölls av en tjej i min ålder som är en av Sveriges ledande experter på Microsofts utvecklingsmiljö.

Tjejer kan inte IT?

06 september, 2006 16:08  
Blogger Saring said...

Jag vet, det är galet. Jag tror jag måste maila tjejblog och fråga hur de tänker... Det blir så "fel-brudigt", ger mig fel signaler helt enkelt. Nej jag förstår inte riktigt... Men så är jag ju tjej också ;o)

Jaja. Det är en fullkomligt värdslig sak.

06 september, 2006 18:00  
Blogger Isidor said...

Nej, det är mycket mer än en världslig sak.

Det finns få saker som är så oattraktivt eller provocerande som en tjej som spelar dum. Eller är dum på riktigt, ibland är det svårt att skilja dem åt.

Å andra sidan är ju ett skarpt intellet bland det vackraste som finns.

Att påstå att någon inte kan för att vederbörande har ett visst kön gör mig ganska förbannad. Jag har träffat kvinnor som verkligen, verkligen inte klarar av barn och jag har träffat tjejer som kört sina motorcyklar i cirklar runt mig och skrattat och pekat finger under tiden. Jag träffade som sagt en tjej häromdagen som förtjänade sina fleratusenitimmenföratthållakurs och grabbar som inte hittat på-knappen på datorn. Jag har träffat grabbar som lagar mat i ett snyggt hem, och kvinnor som knappt värma micro-mat.

Och visst har alla ni andra också träffat dem?

Nästa gång jag hör någon säga "Ja, se karlar..." och flinar åt mitt håll kommer hon att få spö. I jämlikhetens namn ska ingen besparas en snyting!

08 september, 2006 07:45  
Blogger Saring said...

Du är mitt favoritaggro Isidor ;O)) "I jämlikhetens namn ska ingen besparas en snyting" Det är UNDERBART!!!

Och du har rätt. Den här frågan ÄR allt annat än värdslig. Det var bara jag som var trött och lite feg och därför inte vågade elda på utan istället slätade över och minimerade och sopade under mattan. Skitlöjligt gjort.

Tack för storsmilet du planterade i mitt ansikte så här på morgonkvisten!

08 september, 2006 09:40  
Blogger Isidor said...

Det bjuder jag på. Själv är jag glittrnade glad idag, och då kan man vara extra aggro. Sann ilska fördunklar sinnet...

08 september, 2006 11:19  

Skicka en kommentar

<< Home