tisdag, september 04, 2007

PRAG

Prag är mitt hjärtas stad. Jag och S har varit där många gånger och länge, men nu var det fem år sedan senast. Med ens vi närmade oss stadens centrum fylldes mitt hjärta med glädje och jag blev alldeles fnissigt lyckorusig! Det blev inte mindre bra när jag förstod att vår tjeckiska receptionist bokat in mig och min kollega på femstjärniga Hotel Palace Praha!

Igår efter jobbet var avslutat och hotellet incheckat mötte jag och kollogan upp med VD på en pub för lite öl och ja, Översättarhelena, det var riktigtriktigt gott. Förstås. Därefter gick jag och kollegan till Ambiente - Pasta Fresca på Celetná 11 för att avnjuta en helt makalöst god måltid, så tidigt i säng och brilliant frukostbuffé nu på morgonen.

Dagen idag har varit häftig som bängen och jag kan nämna att den bland annat innefattat vidtecknad iförd skyddshjälm, reflexväst och.. pumps. Los läckros kexos - c'est moi!

Sammanfattningsvis: min korta vistelse i mitt hjärtas stad har varit effektiv, produktiv, välsmakande och alldeles alldeles uunderbar och snartsnart får jag komma tillbaka igen!
Jag Ä L S K A R mitt jobb!!

Men en stilla undran dock:

Kan det bli för mycket marmor?





7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Låter härligt! Jag har Prag kvar, och det blir högst trolig nästa storstad vi reser till på en weekend jag och kärestan! Kalas med tips från coachen Saring dårå :)

Marmor....ja inte skulle vi vilja ha det så där hemma, men på ett 5-stjärnigt hotell i Prag, OH YES!
//M

04 september, 2007 20:33  
Blogger Helga said...

Åh vad avundsjuk jag blir! På att resa till Prag - javars, men inte främst det, utan på att du älskar ditt jobb. Näst att älska sina barn och sin man så är det världens bästa känsla.

Nejdå det kan inte bli för mycket marmor, lika lite som man kan få för mycket champagne. Eller?

(Attans vad jag är nyfiken på vad du jobbar med!)

04 september, 2007 21:22  
Blogger Isidor said...

Såklart det inte kan bli för mycket marmor. Duh.
Själv missar man ju årets höstutlandskonferens i Rom. Där jag aldrig varit.

Jag måste se till att det blir lite konferenser för mig på spännande ställen när jag kommer tillbaka!

Det är min fulla övertygelse att du får precis vad du förtjänar!

04 september, 2007 21:24  
Blogger lisa said...

Det kan aldrig bli för mycket marmor så länge det är udner en begränsad tid!

Drick en öl åt mig med!

04 september, 2007 22:07  
Blogger Översättarhelena said...

Mmm, en Staropramen i det badkaret ...

05 september, 2007 08:04  
Blogger Saring said...

ja vänner, ni har nog rätt. Det går inte att få för mycket marmor då det handlar om tjeckiska lyxhotell i världsklass. Men bara då, vill jag tillägga.

Badrummet hade tillochmed små söta badmössor inslagna i paket! Tjoho! Nästa gång skall jag åka i anslutning till en helg så att S kan möta upp. Då lär det nog bli till att byta hotell dock..

05 september, 2007 11:28  
Anonymous Anonym said...

Läckert med marmor...läckert hehehe

05 september, 2007 19:35  

Skicka en kommentar

<< Home