fredag, december 21, 2007

Bättre

Hemma idag. Snart bär det av till mitt älsklingsställe - Willy's. Och denna gång utan S och Alma! Jag kommer att njuta. Jag inser att detta kan te sig lite udda för många, men jag älskar att storhandla. Själv. Utan tidspress. Eller ekonomiska begränsningar för den delen.

Idag har semestern börjat och Alma är på dagis så att jag skall kunna få gjort allt som jag inte har hunnit med tidigare:

Julhandla
Julstäda.
Julpynta
Julklappshoppa.
Julgransshoppa.

Nu är klockan halv elva, jag har hittills varit dålig på semesterbiten och jobbat fram tills nu, men den insatsen har gjort att jag nu faktiskt kan ha semester på riktigt. Ända fram till den sjätte januari! Lyx!

Nu skall jag studsa in i duschen, klä på mig och sätta mig i bilen ut till Willy's på Lidingö. Väl där skall telefonen vara avstängd och kontokortet laddat.

Julen 2008 - here I come!


Ps. Tusen tack för alla fina ord och peppande tankar. De betyder så väldigtväldigt mycket. Väldigtväldigt. Ni lyfter mig. Tack.

6 Comments:

Blogger Isidor said...

God jul, får man väl säga då?
Och stor kram!

Och stackars, stackars, stackars dig som tror att du kommer att komma hem från julshopping "sista fredagen före jul tillika lönedag" utan alla de vanliga veteran-trauman som drabbat hemvändande från alla krig i alla tider.

Men det är ok. Ring och gråt i luren om det blir kris.

21 december, 2007 12:49  
Blogger Saring said...

HAHA!!! Jag var så gott som SJÄLV på Willy's!!! Ingen kö, ingen stress och de som tilltalade mig gjorde det på ett högst vänligt och harmoniskt vis!! HAHA!!

21 december, 2007 13:26  
Blogger Saring said...

Okej, själva julklappsshoppingen återstår.. Och där väntar säkert trauman.. MEN jag sätter mitt hopp till Åhléns citys kvällsöppet mellan 21 och 22 som brukar vara riktigt lugnt har jag hört. Tips and tricks my dear Isidor, tips and tricks :-*

21 december, 2007 13:27  
Blogger Isidor said...

Åhlens City efter vanliga tider, ännu närmre jul? Är du från dina sinnen? Ska vi behöva rycka ut med insatsstyrkan och ambulanshelikopter för en fritagning ur en regelrätt kriszon? Jag ställer gärna upp och Går In som man säger, men ändå, liksom?

Bara för det valde min dator precis CCR:s Fortunate Son som bakgrundsmusik till denna kommentar.

Ja ja. Jag biter väl på naglarna tills jag får höra att du lever då.

Det var liksom inte Willys vi oroade oss för...

21 december, 2007 22:12  
Anonymous Anonym said...

Hej, nu väljer jag att titta fram. Jag har följt din blogg ett bra tag. Tyvärr har jag aldrig kommenterat (inte vad jag kan minnas i alla fall;-) Vet inte varför det har blivit så, men ibland känner man att man kanske tränger sig på bland alla "kända" som kommenterar...eller nåt...
Hur som så måste jag nu tack dig Saring för att du förgyller bloggvärlden med din fantastiska förmåga att skriva. Oavsett vad du skriver om så känns det levande och intressant.

Nu önskar jag dig och din familj en god jul...kanske, kanske visar jag mig igen *ss* Lycka till med Åhlens...själv har jag internetshoppat nästan alla julklappar:-)

Kram Mams, med tre barn var av två på väg (i denna okristliga tid) till hockeyträning. När f-n får man sovmorgon?

22 december, 2007 07:02  
Blogger Saring said...

Hej Mams!
Så KUL att du visar dig och så GLAD jag blir över beröm och julhälsning.

God jul till dig också och varmtvarmt välkommen tillbaka!

22 december, 2007 15:00  

Skicka en kommentar

<< Home