Thorn..
Mail till Thorns kundtjänst samt till R K.
"Jag sade efter överenskommelse med en "Henrik" på Thorn i Malmö upp mitt hyresavtal med er den 3/8 i år och betalade då in uppsägningsavgiften på två måndashyror. Jag har efter detta vid TVÅ tillfällen fått bekräftelse på att mitt hyresavtal är avslutat och att jag inte har några betalningsskyldigheter gentemot er. Vid båda tillfällena har R K varit inblandad.
Första gången jag fick den muntliga bekräftelsen var den 1/10 och andra gången var den 6/12. Att detta krävdes berodde på att jag trots löfte om avslut fick nya fakturor hemskickade till mig med krav på månadsbetalning. Den 6/12 fick jag bekräftat av R K OCH en man på kundtjänst (jag antar att det finns noteringar i ngn slags kundlogg) att jag inte skulle få några fler krav på inbetalningar samt att den nye avtalsinnehavaren är herr Apskaft, Xgatan 3c, malmö.
Idag, lördagen innan julafton fick jag en ny faktura från er. Denna gång heter fakturan "Betalningspåminnelse" (fakturanr 7.....) och är på totalt 2948:- Ni kräver att betalningen skall vara er tillhanda senast den 24/12 d v s på julafton.
Om jag inte PER OMGÅENDE får en SKRIFTLIG bekräftelse från er att fakturautskicket är ett beklagligt misstag från er sida samt att ni skriftligen bekräftar att vårt avtal är avslutat, kommer jag att vidta rättsliga åtgärder (bedrägeri), koppla in allmänna reklamationsnämnden för granskning av ärendet samt skicka in en redogörelse till Plus, SVT för kännedom.
Notera att jag vid två tidigare tillfällen (071001 samt 071206) skrivit till R K personligen efter hans muntliga bekräftelser på att hyresavtalet är avslutat samt att jag blivit bortplockad från kundregistret och bett om en skriftlig bekräftelse på detta. Detta har han i bägge fallen ignorerat.
JAG BESTRIDER SÅLEDES FAKTURAN OCH KRÄVER ATT NI AGERAR PER OMGÅENDE
God Jul önskar Thorn.. Eller Satan. Välj själva.
"Jag sade efter överenskommelse med en "Henrik" på Thorn i Malmö upp mitt hyresavtal med er den 3/8 i år och betalade då in uppsägningsavgiften på två måndashyror. Jag har efter detta vid TVÅ tillfällen fått bekräftelse på att mitt hyresavtal är avslutat och att jag inte har några betalningsskyldigheter gentemot er. Vid båda tillfällena har R K varit inblandad.
Första gången jag fick den muntliga bekräftelsen var den 1/10 och andra gången var den 6/12. Att detta krävdes berodde på att jag trots löfte om avslut fick nya fakturor hemskickade till mig med krav på månadsbetalning. Den 6/12 fick jag bekräftat av R K OCH en man på kundtjänst (jag antar att det finns noteringar i ngn slags kundlogg) att jag inte skulle få några fler krav på inbetalningar samt att den nye avtalsinnehavaren är herr Apskaft, Xgatan 3c, malmö.
Idag, lördagen innan julafton fick jag en ny faktura från er. Denna gång heter fakturan "Betalningspåminnelse" (fakturanr 7.....) och är på totalt 2948:- Ni kräver att betalningen skall vara er tillhanda senast den 24/12 d v s på julafton.
Om jag inte PER OMGÅENDE får en SKRIFTLIG bekräftelse från er att fakturautskicket är ett beklagligt misstag från er sida samt att ni skriftligen bekräftar att vårt avtal är avslutat, kommer jag att vidta rättsliga åtgärder (bedrägeri), koppla in allmänna reklamationsnämnden för granskning av ärendet samt skicka in en redogörelse till Plus, SVT för kännedom.
Notera att jag vid två tidigare tillfällen (071001 samt 071206) skrivit till R K personligen efter hans muntliga bekräftelser på att hyresavtalet är avslutat samt att jag blivit bortplockad från kundregistret och bett om en skriftlig bekräftelse på detta. Detta har han i bägge fallen ignorerat.
JAG BESTRIDER SÅLEDES FAKTURAN OCH KRÄVER ATT NI AGERAR PER OMGÅENDE
God Jul önskar Thorn.. Eller Satan. Välj själva.
Etiketter: Thorn

8 Comments:
Bara så helt otroligt
lår mig gissa vad du ska hyra av Thorn nästa gång ;)
Det är något allvarligt fel på Thorn. De är värre än Mr Music.
Och jag lider så med dig.
Vi pratade lite här hemma om polisanmälan, och det finns ett par tråkiga aspekter av dem, som Kattmamman mycket riktigt påpekade.
1. En ev. åklagare kommer sannolikt att ägna fallet precis de tre minuter det tar honom/henne att notera att "Brott kan ej styrkas. Fallet avskrives".
2. Om så inte är fallet, kommer han/hon att höra av sig till Thorn om 3-4 år när tid finns.
3. Om du torskar fallet i en eventuellt rättegång kommer du att åka på att pröjsa rättegångskostnader. Det är inte otänktbart att jag gett dig dåliga råd.
Förlåt...
Jag tror ärligt att jag inte kommer att skrida till verket vad gäller polisanmälan. Dock trivs jag med mitt nya epitet: Saring "hoterskan".
Och du ger aldrig dåliga råd min vän!
Men shit alltså... Vad ska man säga? "Thank you Thorn"...
Hoppas verkligen att du/ni får ett slut på den här bedrövliga historien någon gång!
God Jul!
Men pressen/Sverker/AR tycker jag du skall ta dig en allvarlig funderare på.
Nämen du skojar? Jag trodde verkligen att dom borde ha fattat detta vid det här laget ... Plus är nog effektivt som attan faktiskt.
Spännande att se hur detta slutar :)
Hoppas att du kan lägga det åt sidan och ha en riktigt härlig jul!
Jag bara dör... det är så pinsamt att man smäller av. Jag kommer aldrig i hela mitt liv att inleda några affärer med Thorn efter att ha läst detta, och jag gissar att det är många med mig!!
Sverker är ingen dum idé!! För de får banne mig inte agera som de gör.
Man undrar ju om det bara är grym otur hela tiden, eller om de håller på så här med flertalet kunder och kanske hoppas på att nån till slut inte orkar längre och betalar??????????????????
kram på dig hoterskan, bra kämpat!//M
Hej min vän. Denna historia är helt fantastiskt ofattbar... Hata Thorn. Puss till dig!
Skicka en kommentar
<< Home