Hundranånting
1. Detta är mitt livs första och förhoppningsvis sista 100-lista
2. Jag älskar att leva
3. Jag känner mig lyckligt livslottad
4. Jag inser hur egocentrerad en 100-lista är
5. Ibland är det bra att vara egocentrerad
6. Jag tror att man kan lära sig en del genom det
7. Jag känner mig själv ganska bra
8. Jag vill gärna lära känna mig själv bättre
9. Jag är väldigt musikalisk
10. Utan musiken skulle jag känna mig död
11. Jag är en bullterrierägare in i själen
12. Jag saknar min älskade Platon så det skär i hjärtat
13. Jag har oförskämt många NÄRA vänner
14. Min uppväxt var lärorik
15. Min grundskoleperiod var sammanfattningsvis skit
16. Jag har oerhört lätt att förlåta
17. Men svårt att förlåta min mellanstadiefröken
18. Kanske för att hon aldrig bett mig om förlåtelse
19. Jag har förlåtit mig själv
20. Jag har förmågan att älska
21. Jag har varit kär i samme man i 14 år
22. Han är mitt bästaste bästa i hela vida världen
23. Jag anser att självkännedom är nyckeln till ett lyckligt liv
24. Just nu anser jag att jag framstår som ganska pompös
25. Det bjuder jag på
26. Jag är för generös för min egen privatekonomis bästa
27. Även mot mig själv
28. När strukturen faller, faller jag
29. Det gör den emellanåt och således även jag
30. Jag är en berömtorsk av stora mått
31. Det är ganska slitsamt
32. Jag har en tendens att se ner på människor som jag tycker verkar korkade
33. Det är jag inte stolt över
34. Jag framstår som öppnare än vad jag egentligen är
35. Jag vill gärna vara älskad av alla
36. Och kanske lite beundrad
37. Jag vet att detta är orimligt
38. Jag är i mångt och mycket en ganska manipulativ person
39. Jag är också i mångt och mycket en väldigt kärleksfull och snäll person
40. Jag har ett mycket rikt känsloliv
41. Det innebär att jag kan bli hur hysteriskt superduperglad som helst och så asasketaförbannad att jag är övertygad om att jag kommer att explodera. Bokstavligt talat.
42. Jag tycker att det är läskigt att blogga
43. Och samtidigt karaktärsdanande
44. Och befriande
45. Och fängslande – i dubbel bemärkelse
46. Jag avskyr att tävla
47. Jag är en väldigt tävlingsinriktad människa
48. Jag inser konflikten i detta. Jag lever med den.
49. Jag tycker att ord som karaktärsdanande, emellertid och huruvida är upplyftande
50. Jag tror på mig själv som mamma
51. Jag älskar att meta abborrar
52. Mälgåsen, Jämtland är mitt paradis
53. Om tre veckor skall jag ta farväl av Mälgåsen
54. Jag är glad över att få göra det tillsammans med min pappa
55. Jag är helt onyanserat och okritiskt inställt till min dotters intellektuella förmåga
56. Jag menar att hon är ooosedvanligt intelligent och begåvad
57. Oavsett
58. Jag älskar randiga strumpbyxor
59. Och söta klänningar
60. Jag har en förmåga att skrämma män med låg självkänsla
61. Jag är lite stolt över det
62. Jag har en förmåga att framstå som ”lite för mycket” för människor som för mig framstår som ”lite för lite”
63. Jag anser att vi skall äga våra egna problem
64. Jag anser att vi skall hjälpa varandra med att våga äga våra egna problem
65. Jag har under en ”vilket-djur-är-du-lik-lek” blivit liknad vid ett sjöodjur
66. Det tog mig ganska hårt
67. Jag är rädd för att mista dem jag älskar
68. Jag vet att jag kommer att mista dem jag älskar
69. Jag är rädd för att dö
70. Jag vet att jag kommer att dö
71. Jag jobbar aktivt med att komma till ro med dessa insikter
72. Mitt yrke är bland annat att arbeta med konflikthantering
73. Jag är i vissa sammanhang konflikträdd
74. Jag är rädd för att såra dem jag älskar
75. Jag blir hellre sårad själv
76. Min lillasyster gör mig till en bättre människa
77. Vi är som två bär. Ett hallon och ett blåbär. Båda är båda fast inte samtidigt.
78. Hon är i mångt och mycket min spegel
79. Jag är omåttligt stolt över de människor jag älskar
80. Jag älskar min familj och mina vänner
81. Jag ÄLSKAR även livet som mamma
82. Jag skulle vilja vara föräldraledig i flera år
83. Jag har ingen lust att börja jobba i december
84. Jag är lycklig över att S skall få vara hemma med Alma
85. Jag önskar att vi kunde ha råd att vara familjelediga tillsammans
86. Och det är nyttigt för mig att ta ett steg tillbaka på hemmafronten
87. Men inte särskilt roligt
88. Jag har ett stort kontrollbehov
89. Men det vill jag inte gärna låtsas om
90. Jag trivs inte i ”kollektivet”
91. Jag får nämligen kvävningskänslor av att buntas ihop i grupp
92. Jag tror att det har med min exhibitionistiska ådra att göra
93. Jag älskar att laga mat
94. Jag har inget stort resebehov
95. Mitt liv är ändå ett äventyr
96. Jag längtar efter att lära känna Alma merochmerochmerochmeeer
97. Jag älskar att leka
98. Jag har ett karaoke-alterego som heter Cassandra
99. Jag har en karaoke-maskin med 879 låtar
100. Jag inser det orimliga i detta
101. Och skrattar åt det
102. Jag blir lätt svartsjuk på dem jag älskar
103. Men jag försöker hantera det
104. Det slår mig plötsligt att jag utan svårighet skulle kunna skriv en trehundralista
105. Det skrämmer mig
106. Det måste tyda på en extrem självupptagenhet
107. Jag har alltid haft svårt att hålla mig inom ramarna
108. Jag kan inte ens följa ett enkelt recept
109. Därför är jag hopplöst dålig på bakning
110. Jag älskar att skriva
111. Jag drömmer om ett liv som bejublad jazzsångerska
112. Jag drömmer om ett liv som bejublad krönikör
113. Jag drömmer om ett liv som bejublad
114. Jag känner mig emellanåt bejublad
115. Jag önskar att jag inte alltid behövde sträva efter den känslan
116. Nu lägger jag av
117. Jag är i detta nu inte säker på om jag borde publicera denna hundrapluslista
118. Men med största sannolikhet kommer jag att göra det
119. Förstås.
2. Jag älskar att leva
3. Jag känner mig lyckligt livslottad
4. Jag inser hur egocentrerad en 100-lista är
5. Ibland är det bra att vara egocentrerad
6. Jag tror att man kan lära sig en del genom det
7. Jag känner mig själv ganska bra
8. Jag vill gärna lära känna mig själv bättre
9. Jag är väldigt musikalisk
10. Utan musiken skulle jag känna mig död
11. Jag är en bullterrierägare in i själen
12. Jag saknar min älskade Platon så det skär i hjärtat
13. Jag har oförskämt många NÄRA vänner
14. Min uppväxt var lärorik
15. Min grundskoleperiod var sammanfattningsvis skit
16. Jag har oerhört lätt att förlåta
17. Men svårt att förlåta min mellanstadiefröken
18. Kanske för att hon aldrig bett mig om förlåtelse
19. Jag har förlåtit mig själv
20. Jag har förmågan att älska
21. Jag har varit kär i samme man i 14 år
22. Han är mitt bästaste bästa i hela vida världen
23. Jag anser att självkännedom är nyckeln till ett lyckligt liv
24. Just nu anser jag att jag framstår som ganska pompös
25. Det bjuder jag på
26. Jag är för generös för min egen privatekonomis bästa
27. Även mot mig själv
28. När strukturen faller, faller jag
29. Det gör den emellanåt och således även jag
30. Jag är en berömtorsk av stora mått
31. Det är ganska slitsamt
32. Jag har en tendens att se ner på människor som jag tycker verkar korkade
33. Det är jag inte stolt över
34. Jag framstår som öppnare än vad jag egentligen är
35. Jag vill gärna vara älskad av alla
36. Och kanske lite beundrad
37. Jag vet att detta är orimligt
38. Jag är i mångt och mycket en ganska manipulativ person
39. Jag är också i mångt och mycket en väldigt kärleksfull och snäll person
40. Jag har ett mycket rikt känsloliv
41. Det innebär att jag kan bli hur hysteriskt superduperglad som helst och så asasketaförbannad att jag är övertygad om att jag kommer att explodera. Bokstavligt talat.
42. Jag tycker att det är läskigt att blogga
43. Och samtidigt karaktärsdanande
44. Och befriande
45. Och fängslande – i dubbel bemärkelse
46. Jag avskyr att tävla
47. Jag är en väldigt tävlingsinriktad människa
48. Jag inser konflikten i detta. Jag lever med den.
49. Jag tycker att ord som karaktärsdanande, emellertid och huruvida är upplyftande
50. Jag tror på mig själv som mamma
51. Jag älskar att meta abborrar
52. Mälgåsen, Jämtland är mitt paradis
53. Om tre veckor skall jag ta farväl av Mälgåsen
54. Jag är glad över att få göra det tillsammans med min pappa
55. Jag är helt onyanserat och okritiskt inställt till min dotters intellektuella förmåga
56. Jag menar att hon är ooosedvanligt intelligent och begåvad
57. Oavsett
58. Jag älskar randiga strumpbyxor
59. Och söta klänningar
60. Jag har en förmåga att skrämma män med låg självkänsla
61. Jag är lite stolt över det
62. Jag har en förmåga att framstå som ”lite för mycket” för människor som för mig framstår som ”lite för lite”
63. Jag anser att vi skall äga våra egna problem
64. Jag anser att vi skall hjälpa varandra med att våga äga våra egna problem
65. Jag har under en ”vilket-djur-är-du-lik-lek” blivit liknad vid ett sjöodjur
66. Det tog mig ganska hårt
67. Jag är rädd för att mista dem jag älskar
68. Jag vet att jag kommer att mista dem jag älskar
69. Jag är rädd för att dö
70. Jag vet att jag kommer att dö
71. Jag jobbar aktivt med att komma till ro med dessa insikter
72. Mitt yrke är bland annat att arbeta med konflikthantering
73. Jag är i vissa sammanhang konflikträdd
74. Jag är rädd för att såra dem jag älskar
75. Jag blir hellre sårad själv
76. Min lillasyster gör mig till en bättre människa
77. Vi är som två bär. Ett hallon och ett blåbär. Båda är båda fast inte samtidigt.
78. Hon är i mångt och mycket min spegel
79. Jag är omåttligt stolt över de människor jag älskar
80. Jag älskar min familj och mina vänner
81. Jag ÄLSKAR även livet som mamma
82. Jag skulle vilja vara föräldraledig i flera år
83. Jag har ingen lust att börja jobba i december
84. Jag är lycklig över att S skall få vara hemma med Alma
85. Jag önskar att vi kunde ha råd att vara familjelediga tillsammans
86. Och det är nyttigt för mig att ta ett steg tillbaka på hemmafronten
87. Men inte särskilt roligt
88. Jag har ett stort kontrollbehov
89. Men det vill jag inte gärna låtsas om
90. Jag trivs inte i ”kollektivet”
91. Jag får nämligen kvävningskänslor av att buntas ihop i grupp
92. Jag tror att det har med min exhibitionistiska ådra att göra
93. Jag älskar att laga mat
94. Jag har inget stort resebehov
95. Mitt liv är ändå ett äventyr
96. Jag längtar efter att lära känna Alma merochmerochmerochmeeer
97. Jag älskar att leka
98. Jag har ett karaoke-alterego som heter Cassandra
99. Jag har en karaoke-maskin med 879 låtar
100. Jag inser det orimliga i detta
101. Och skrattar åt det
102. Jag blir lätt svartsjuk på dem jag älskar
103. Men jag försöker hantera det
104. Det slår mig plötsligt att jag utan svårighet skulle kunna skriv en trehundralista
105. Det skrämmer mig
106. Det måste tyda på en extrem självupptagenhet
107. Jag har alltid haft svårt att hålla mig inom ramarna
108. Jag kan inte ens följa ett enkelt recept
109. Därför är jag hopplöst dålig på bakning
110. Jag älskar att skriva
111. Jag drömmer om ett liv som bejublad jazzsångerska
112. Jag drömmer om ett liv som bejublad krönikör
113. Jag drömmer om ett liv som bejublad
114. Jag känner mig emellanåt bejublad
115. Jag önskar att jag inte alltid behövde sträva efter den känslan
116. Nu lägger jag av
117. Jag är i detta nu inte säker på om jag borde publicera denna hundrapluslista
118. Men med största sannolikhet kommer jag att göra det
119. Förstås.

3 Comments:
Jag tycker den var jättefin! Känn dig bejublad :-)
DU är ju mitt favvo-snyggo! Ta med kareokemaskinen och kom hit!!! Kraaam!
Posterna nr 67,68,69 och 70 innehåller just sådana tankar som jag funderar på allt för jämnan. Hur fan ska man kunna acceptera dem?
Tack för en kul blogg förresten!
Skicka en kommentar
<< Home