fredag, februari 02, 2007

utManing

Okej. Här kommer värsta monsterlistan vilken jag hittade här. Jag snor för den goda sakens skull. Svårt att utMana om jag inte själv går första ronden om man så säger. Och självklart M, vill jag att din första utmaning skall vara riktigt REJÄL.

1. Vilken svordom använder du mest?
Fan eller jävla-något/någon tror jag. Svär gör jag iallafall även om jag försöker att inte. Ibland blir svärandet mer som ett nervöst tics, som att jag inför kyrkligt fôlk tenderar att svära dubbelt så mycket.
2. Äger du en iPod?
Nein.
3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Mån-fre 05:10. Ruggigt.
4. Hur många resväskor äger du?
En halvhel. Jag försöker att se saker positivt och säger således hellre halvhel än halvtrasig. Jag är bra, jag.
5. Använder du flip-floppar?
VERKLIGEN INTE!!! Och jag tycker för övrigt att man skall låta dem vara ifred - vad har de någonsin gjort för fel?!! Eller missförstod jag frågan?
6. Var köper du dina matvaror ifrån?
Jag har ju en förkärlek till monsterstorköp, typ Willy's. De dagar jag känner mig rik väljer jag lyxvarianten Ica Maxi. Där finns ju liksom allt. Ju.
7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Inte en chans! Sa någon kamera? Var? Var? Hallå?!!
8. Vilken var den senaste filmen du såg?
Jag såg två tredjedelar av den gamla 80-talsrullen Prizzi's honor. Sedan vaknade Alma och krävde sällskap i sängen. Det var ett bättre val än att se färdigt filmen.
9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?
Med en hel barnfamilj. Det vill säga min alldeles egna. Ja, tack.
10. Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
En storvinst då, antar jag? Nja.. En ny garderob. Och då menar jag alltså kläder, inte själva trälådan som man förvara dem i.
11. Har någon någonsin kallat dig lat?
Eh, JAAA. Förstås! Men också inte. Också flitig. Och ambitiös. Och snygg förstås.
12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Aldrig någonsin alls, nej. Däremot har jag druckit varm mjölk någon desperat natt för år sedan. Precis som en liten gumma som känner sig listig. Och, nej, det funkade inte så värst.
13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
Jag tror att det är Closing time, Tom Waits.
14. Vilken är världens bästa artist just nu?
Tom Waits.
15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Alldeles på tok för få hemligheter har anförtrotts mig den här veckan! Eller förresten! I mitt jobb berättar ju folk hemlisar för mig dag ut och dag in. Så i sådana fall blir svaret MASSOR.
16. När var senast någon stötte på dig?
S klämde mig lite på högertutten i förrgår. Gills det?
17. Vad åt du till middag senast?
Hur mycket sushi som helst. Och det var vansinnigt gott.
18 Använder du huvtröjor?
Oh, ja!
19. Kan du vissla?
Jag tycker ju själv att jag visslar fantastiskt fint. Min far har dock uttalat sig om saken en gång och sagt att jag är den enda han vet som kan vissla så att det låter som om någon tjuter säckpipa. Fast det kan ju ha varit en komplimang också.
20. Vem var den senaste som ringde dig?
Min svåger.
21. Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
Loopen och berg-och-dal-banor.
22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Förstås. Folk är folk.
23. Vilket riktnummer befinner du dig i?
042
24. Tittade du på tecknat när du var liten?
Vissa av de här frågorna är sju särdeles fåniga. JA JAG TITTADE PÅ TECKNAT!!!
25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Triangeln i Malmö. Och hur skall jag rimligen kunna veta HUR STORT detta är?!! Det är stort. Ganska åtminstone. Räcker det?
26. Hur många syskon har du?
Två. Bästasystrar.
27. Är du blyg inför det motsatta könet?
Nix och jix. Same-o'-same-o' för tjejer och killar. Lagom blyg beroende på situation och person. Oftast över huvud taget inte alls.
28. Vilken film kan du alla replikerna till?
Nää... Det tror jag inte att jag har någon direkt.
29. Äger du några popbandst-shirts?
Inte någon faktiskt. Lyssnar ju inte så mycket på det jag själv menar med "popband" och har inte köpt någon av ren och skär ironi heller.
30. När flög du senast?
För snart två år sedan, tror jag.
31. Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Vi har inget köksbord.
32. Läser du för skojs skull?
Märklig fråga.. Ibland kommer jag in i så kallade bokslukarperioder. Men de inträffar allt mer sällan sedan peaken i elvaårsåldern. Jag läser skönlitteratur för sällan tycker jag själv.
33. Pratar du några andra språk?
Engelska, danska och rövarspråket. Och lite norska.
34. Diskar du din egen disk?
Ja, och andras. När jag inte använder diskmaskin.
35. Har du gråtit offentligt?
Förstås.
36. Har du en stationär dator eller en laptop?
En kass laptop som skulle bytts ut mot en apbra laptop om det inte vore för kräkregeringen som tog bort hemdatorförmånen. BLÄÄÄÄ
37. Försöker du alltid lära dig nya saker?
I mitt jobb är det lite så. Men alltid? Det låter ofta.
38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Överhuvudtaget inte. Nej.
39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Ja. Och tjejen.
40. Kan du kasta macka?
Det där är en sådan sak som jag övar för sällan på. Det är för lite mackkast i mitt liv tror jag.
41. Har du någonsin varit på Jamaica?
Nä men jag är en intensiv anhängare av vad vi kallar för "riktig räggi" det vill säga Inner Circle och Maxi priest och så'nt som finns med på Absolute reggae I och II. I wanna wake up with youuuu I wanna be there when you open your eyeeeees I want you to be the first thing that I see I wanna wake up with yoooouuu..
42. Vad har du med dig in på bion?
Kläder. En avstängd mobil och kanske en "vem" mer än vad.
43. Vem var din favoritlärare och varför?
Min svenska- och psykologilärare i gymnasiet som fick mig att åtminstone börja svikta i min föreställning om min egen omöjlighet.
44. Har du dejtat någon av en annan religion?
Nej jag har endast dejtat andra satanister. Okej, jag ljög. Jag är inte satanist. Jag har dejtat för lite över huvud taget. Pinsamt lite. Jag skulle gärna dejta folk från annan religion. Och region. Typ Danmark?
45. Vad har du för väder?
Blärk. Uärk.
46. Har du en blogg?
Eh? Daaah?!
47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Pysskologi
48. Gillar du att flyga?
Ja och nej. Jag förväntar mig alltid att jag skall gilla det och blir lika förvånad varje gång jag inser att jag är relativt livrädd.
49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Tolerans och humor är av nöden tvungen.
50. När sov du senast på golvet?
Jag sover varje natt i en säng som står på golvet.
51. Vilken är din favoritdrink?
Vin öl sprit och mjölk. Och vatten.
52. Gillar du din boende-situation?
Jag ÄLSKAR vår lägenhet men längtar efter hus.
53. Vilken är din mammas hemstad?
Halmstad - för det är staden som ligger närmast hennes hem.
54. Din pappas hemstad?
Halmstad - av samma skäl som ovan nämnda.
55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Gärna tio. Men åtminstone åtta.
56. Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Inte egentligen. Fullbokade, ja. Men inte så värst stressiga. Stress är inte att springa fort utan känslan av att inte springa tillräckligt fort. Och den känslan har jag inte.
57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Väldigtväldigt mycket i trubbel. Skitskola.
58. Vilken är din favoritfrukt?
Massormassor frukt tycker jag om. Mango är gott. Och apelsin. Och clementin. Och päron som inte är mjöliga. Och dito äpplen, söta äpplen - såväl utseende- som smakmässigt.
59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Ja, när inte lustcentrat klubbar mitt förstånd vill säga. Vilket sker titt som tätt.
60. Hur gammal blir du nästa födelsedag?
34
61.Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
VLÄDICKT!!!
62. Tror du på liv på andra planeter?
Jo det gör jag. Eller så här, jag tror på att det finns annat liv i universum.
63. Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Heter jag Saida?!
64. Tror du att Gud är man eller kvinna?
Nej.
65. Vad var det senaste du åt?
Halvgrov smörgås med lättmargarin och lite kokt ägg och görrka = jobbfrukost
66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Oftast kommer jag väldigt väl överens med personer med kön. Oavsett vilket. Graden av överenskommelse brukar dock inte vara avhängig könstillhörigheten.
67. Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Oj, det har jag glömt! De tyckte nog att det var fint pluss att min syster fått två namn från fruntimmersveckan och då blev det till att fortsätta på den linjen.
68. Gillar du senap?
Ja. Jag vill ha väldigt mycket senap på korven och ungefär hälften så mycket ketchup.
69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Nu får du kamma dig.
70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Om jag var av nöden tvungen. Absolut.
71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Reklamfilm: Bingo-lingo-tjejen för några år sedan som själv valde vilka nummer hon skulle kryssa i. Det var mååånga som kommenterade det då..
72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Nix. Men en gangster har stulit en bild på min hund som min syster har tagit och därefter målat av den fult och sålt den för typ fyra pund på eBay. Bastards!
73. Tycker du om att krama folk?
Åjovars. Eller folk och folk. Bra folk tycker jag om att krama.
74. Skulle du säga att du är trendig?
nej jag skulle inte säga att jag är trendig. Det hade varit en överdrift å det grövsta.
75. Äger du en digitalkamera?
Ja men jag är inte alls tillfredsställd med de bilder som vi producerar tillsammans.
76. Vilka kändisar har du blivit jämför med?
Carl-Einar Häckner (många ggr), Alice Bah (många ggr, mest rösten), Belinda Carlisle och Mick Jagger är några. Välj och vraka.
77. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Jag har åtminstone noterat att det tenderar att leda till en degenerering av själva allvarsgraden i relationen. Om det sker igen och igen och igen och jag dessutom börjar göra detsamma. Relationen riskerar tillslut att bli ömsesidigt lågprioriterad.
78. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Broarna över Madison county. Pinsamt nog.
79. Tycker du att du är attraktiv?
Åjovars. Ibland så! Och ibland är det mer av sjusvåraårvarianten.
80. Vad är du allergisk mot?
Dumhet. Och starkt parfymerade tvätt- och sköljmedel.
81. Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej. Däremot åt jag gåslever häromdagen och då slog det mig plötsligt att var-det-nu-inte-något-med-den-här-gåsleverprocessen-som-inte-var-så-lajbans-eller-hur-var-det? Och då kom jag på att det var det. Eller inte. Och då tänkte jag att det var lite onödigt att äta den där goda smörjan. Ungefär så.
82. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Det är en biologisk omöjlighet som jag ser det.
83. Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?
BLOGGIS?!! Men utmaningen går till.. TADAAAH - Matteonthemove NU FICK DU EN UTMANING VÄRD NAMNET!!!

3 Comments:

Blogger M said...

shit.
och HURRA!
min första utmaning.
supertack.
svar kommer snart att presenteras i min blogg...

04 februari, 2007 15:11  
Blogger Översättarhelena said...

Äter ni alltid i vardagsrummet då eller hur funkar det? Ni kanske har picknick på en filt på köksgolvet?

06 februari, 2007 08:20  
Blogger Saring said...

Vi är betyyydligt tjusigare än så. Vi har inget köksbord ty vi inmundigar våra måltider i matsalen kring vårt fashionabla matsalsbord från IKEA-family. Köket är stort men svårmöblerat, tackar som frågar.

/Storfräsarsaring

06 februari, 2007 15:56  

Skicka en kommentar

<< Home