lördag, september 08, 2007

Halvlekspaus

Nu är det halvlek och S är vid gott mod men grämer sig lite över att han inte köpte fler öl. Jag nöjer mig med min stulna och tycker att den smakar fantastiskt! S tar fram elgitarren och spelar introt till Cry from the street av David Gilmore. Oinkopplat. Jag föredrar elgitarr inkopplat.

Nu pratar Chippen lite. Jag förstår verkligen inte vad han säger. Reportern frågar vad han vill se i sista halvlek som han saknade i första. Chippen missar förvånansvärt att svara det uppenbara.
MÅL. Någon? Mål?

Nu går S loss som tusan på gitarren och drar igång med Sky Highs svenska repertoir! Drämmer till med en Hendrix-cover och trallar:

Lever jag imorron?
Ja va fan vet jag?
Lever jag imorron?
Ja va fan vet jag?
Men en sak är klar.
Jag är dö idag.

Jag är
Död idag
Jag är
Död idag

Ingen sol genom mina fönster.
Här är mörkt som i botten på en grav.
Ingen sol genom mina fönster.
Här är mörkt som i botten på en grav.
Ja en sak är klar. Jag är dö idag

Det låter ju lite mörkt så här i text men S är livfull och på glatt humör så jag är hittills mer nöjd med halvlekspausen än själva matchen. All heder åt S som livar upp det med lite sång och musik.

Nu börjar andra halvlek.