Utmanad!
Reglerna: Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg som innehåller åtta fakta eller vanor om en själv. I slutet av inlägget utmanar bloggaren fyra nya personer. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen i deras kommentarrutor på deras bloggar, så att de vet att de har blivit utmanade.
Inspirerad av älsklings-Annas danstema, väljer jag att köra ett musiktema!
1)
Jag är väldigt musikalisk och kan få musik ur nästan alla instrument, dock med varierande resultat. Jag sjöng melodin till blinka lilla stjärna innan jag kunde prata och när pappa kom hem med en fiol när jag var barn kunde jag nästan med en gång spela nu tändas tusen juleljus. Då hade jag visserligen spelat mandolin ett år och man stämmer en fiol på samma sätt.
2)
Jag har varit en duktig violinist men eftersom jag aldrig kunnat identifiera mig med violinister i stort samt att jag avskyr att "träna", valde jag bort den karriärmöjligheten. Men en gång i tiden har jag spelat Czardaz så att det kommit gnistor ur fiolen..
3)
Jag och min lillasyster Anna har helt otippat skrivit en regelrätt dansbanshit och jag är fullkomligt övertygad om att vi skulle kunna tjäna fina pengar på den och att den skulle kunna ge Lasse Stefanz ännu en hit. Så vad hindrar oss från att skicka in den till Bert då? Ja, säg det. Men planen finns där och har så funnits i säkert sju, åtta år nu.. Känner du någon med inspelningsmöjligheter så säg till!
4)
Som elvaåring uppträdde jag alldeles sprillans nyopererad för blindtarmsinflammation. Detta gjordes iförd hemmasydd älgkostym i brun plysch med låten Hur skall jag göra för att komma över vägen? av James & Karin i skolans stora djurmusikal. Jag stod kraftigt framåtlutad och höll mig för magen men numret blev en succé!
5)
Jag klänger envist fast vid en dröm om att en dag bli en firad jazzsångerska. Ett försvårande hinder på vägen mot detta är det faktum att jag lider av scenskräck samt att jag liksom bara vill ha russinen ur kakan. Absolut inget uppoffrande i form av omkringresande och trassel med att få familjelivet att gå ihop utan bara de roliga bitarna. Typ.
6)
Jag kan inte förstå hur någon enda människa kan tycka att musik är ointressant. Det är inte det att jag inte respekterar det, jag förstår det inte bara. Jag skulle hellre dö än leva utan musik.
7)
Innan Almaunder kom till oss musicerade jag och S mycket tillsammans, han gitarr och jag sång. Mest hemma dock, men det var något som vi alltid kunde göra om det blev långtråkigt. Oräkneliga gånger har vi suttit uppe till morgonen och spelat tillsammans. De stunderna finns i vår kärlekskärna. Vårt vi.
8)
Jag har ett mycket gott text- och musikminne. Jag kan verkligen många och långa låtar. Men om jag får frågan "ja men ska vi inte ta och spela nåt ihop då? Jag sätter mig vid pianot så kör vi något helt förbehållslöst!" av någon entusiastiskt musiker, kraschar hårddisken per omgående och allt jag kan komma på är Var den grön får du en ny av Eddie Meduza. Näppeligen en gedigen och imponerande repertoir..
Härmed utmanar jag Mariamamman, M, Lisa , Fru W samt Kicki!
Inspirerad av älsklings-Annas danstema, väljer jag att köra ett musiktema!
1)
Jag är väldigt musikalisk och kan få musik ur nästan alla instrument, dock med varierande resultat. Jag sjöng melodin till blinka lilla stjärna innan jag kunde prata och när pappa kom hem med en fiol när jag var barn kunde jag nästan med en gång spela nu tändas tusen juleljus. Då hade jag visserligen spelat mandolin ett år och man stämmer en fiol på samma sätt.
2)
Jag har varit en duktig violinist men eftersom jag aldrig kunnat identifiera mig med violinister i stort samt att jag avskyr att "träna", valde jag bort den karriärmöjligheten. Men en gång i tiden har jag spelat Czardaz så att det kommit gnistor ur fiolen..
3)
Jag och min lillasyster Anna har helt otippat skrivit en regelrätt dansbanshit och jag är fullkomligt övertygad om att vi skulle kunna tjäna fina pengar på den och att den skulle kunna ge Lasse Stefanz ännu en hit. Så vad hindrar oss från att skicka in den till Bert då? Ja, säg det. Men planen finns där och har så funnits i säkert sju, åtta år nu.. Känner du någon med inspelningsmöjligheter så säg till!
4)
Som elvaåring uppträdde jag alldeles sprillans nyopererad för blindtarmsinflammation. Detta gjordes iförd hemmasydd älgkostym i brun plysch med låten Hur skall jag göra för att komma över vägen? av James & Karin i skolans stora djurmusikal. Jag stod kraftigt framåtlutad och höll mig för magen men numret blev en succé!
5)
Jag klänger envist fast vid en dröm om att en dag bli en firad jazzsångerska. Ett försvårande hinder på vägen mot detta är det faktum att jag lider av scenskräck samt att jag liksom bara vill ha russinen ur kakan. Absolut inget uppoffrande i form av omkringresande och trassel med att få familjelivet att gå ihop utan bara de roliga bitarna. Typ.
6)
Jag kan inte förstå hur någon enda människa kan tycka att musik är ointressant. Det är inte det att jag inte respekterar det, jag förstår det inte bara. Jag skulle hellre dö än leva utan musik.
7)
Innan Almaunder kom till oss musicerade jag och S mycket tillsammans, han gitarr och jag sång. Mest hemma dock, men det var något som vi alltid kunde göra om det blev långtråkigt. Oräkneliga gånger har vi suttit uppe till morgonen och spelat tillsammans. De stunderna finns i vår kärlekskärna. Vårt vi.
8)
Jag har ett mycket gott text- och musikminne. Jag kan verkligen många och långa låtar. Men om jag får frågan "ja men ska vi inte ta och spela nåt ihop då? Jag sätter mig vid pianot så kör vi något helt förbehållslöst!" av någon entusiastiskt musiker, kraschar hårddisken per omgående och allt jag kan komma på är Var den grön får du en ny av Eddie Meduza. Näppeligen en gedigen och imponerande repertoir..
Härmed utmanar jag Mariamamman, M, Lisa , Fru W samt Kicki!

2 Comments:
Hej Saring! Tack för utmaningen som härmed är nedplitad. Är ju en färsking i bloggvärlden så ja har inte så många att utmana...
Ha en trevlig helg!!
Kram Kicki
Är det något jag önskar så är det att jag var sådär musikalisk ... Jag har spelat ganska många instrument genom åren, men jag har alltid varit riktigt usel på dem allesammans! Just nu tenorsax. Men det är kul ändå!
Skicka en kommentar
<< Home