torsdag, december 27, 2007

Thorntelefoni

[...]
Jag: Men jag har ju av två oberoende Thorntjänstemän blivit garanterad att jag inte längre är kund och därmed inte har något betalningsansvar. Hur kan det vara möjligt att jag får en faktura på 2948:-? Vad står det i den dokumentation du har tagit del av?

Kredithandläggaren: Jo.. Det står att du inte längre är kund. Men nuvarande lägenhetsinnehavare vägrar betala och vi måste ju kräva in pengarna någonstans ifrån. (?!!)

Jag: Detta är ju lagvidrigt.

Kredithandläggaren: Sara, jag ringer upp dig.

Utdrag ur samtal nr 2:
Jag: Men hur kan du mena att jag skulle kunna vara skyldig er någonting efter att jag den 3/8 enligt överenskommelse med Henrik på Thorn betalade in uppsägningsavgiften på två månader och därefter, vid två olika tillfällen och av två olika handläggare blivit garanterad att jag nu är avskriven? Den ena handläggarens namn är RK och namnet på den andre kan du säkert se i er dokumentation.

Handläggaren: Ja. Det var jag.

Jag: ?!! Det var DU?!! Menar du allvar?!! Men då vet du ju själv vad du har lovat. Hur kan du nu mena motsatsen?

Handläggaren: Men den nuvarande lägenhetsinnehavaren vill ju inte ta över kontraktet och då är du kontraktsinnehavare. Och vi måste ju få våra pengar någonstans ifrån.

Jag: Nej. Jag sade upp kontraktet den 3/8. Därefter gav jag er kontaktuppgifter till nuvarande hyresgäst så att ni kunde hämta diskmaskinen. Där och då upphörde mina skyldigheter.

Handläggaren: Nej. Du är fortfarande kontraktsinnehavare och vi har en skuld att avkräva dig.

Tjafstjafs tjafstjafs blablabla och rundgång..

Jag: Vad heter din chef?

Handläggaren; Anna.

Jag: Anna vad?

Handläggaren: Hon heter Anna.

Jag: Hon bör väl rimligen ha ett efternamn?

Handläggaren: Anna X

Tjafstjafs blablabla tjafstjafs och rundgång..

Handläggaren: Eftersom du är så angelägen att tala med min chef så kan jag be henne ringa upp dig så kan hon förklara så att du förstår. Du har ju din rätt som kund att tycka att vi ger dålig service.

Jag: Ja, hon bör ringa upp mig. Men nej, hon kommer inte att kunna förklara någonting för mig. Det handlar nämligen inte överhuvudtaget om min rätt som kund. Det handlar om min juridiska rätt. Vilken jag har på min sida.

En annan sak som jag vill att du gör, är att skicka över all dokumentation som du har i mitt ärende.

Handläggaren: Vilken då menar du? Den att Electrolux installerat maskinen?

Jag: Eh, nä. Den dokumentation som ni, däribland du, gör under tiden vi talar. Dokumentationen av alla telefonsamtal som ni har med era kunder. Jag har rätt att få ett utdrag ur den enligt Personuppgiftslagen. Den fullständiga dokumentationen i mitt ärende.

Handläggaren: Jaha. Ja den kan jag skicka till dig. Inga problem.

Handläggaren: Då ringer min chef upp dig. Hejdå.

Jag: Hej.

Dessvärre måste jag skriva To be continued.. Jag har dock juste stöttning av en juristkompis som står som back up.

Fan.

Etiketter:

8 Comments:

Blogger Anna said...

Sverker! Sverker! Sverker!!!!

Jävlarna på Thorn måste hängas ut, det kan bara inte hjälpas. Det kan inte få fortgå på detta vis. Detta är rent och skärt lurendrejeri. De har gjort en dålig affär på herr Apskaft och tycker att du ska betala den.

Fan så arg jag blir. Och ännu mer eftersom jag vet att du faktiskt mår dåligt av detta. Skitfanförbannat.

27 december, 2007 20:34  
Anonymous Anonym said...

Mamma och papp: Vi säger bara Sverker Olofsson!!! heja Sara

27 december, 2007 20:35  
Blogger steffanie said...

Alltså allvarligt talat, det är ju nästan så jag tror att du driver med oss läsare! Och om inte så börjar det bli en fars med rent orimliga proportioner! Vad är Thorn för skitföretag egentligen??? Förutom Sverker bör du höra av dig till några väl valda journalister som bevakar konsumentärenden på de stora drakarna.

27 december, 2007 21:18  
Blogger Isidor said...

Jag saknar ord. Och det är inte ofta.

27 december, 2007 22:05  
Blogger Isidor said...

Jag har, likt Anna skrivit ett Upprop Mot Thorn i min blogg.

27 december, 2007 22:10  
Blogger Pia said...

Allmänna reklamationsnämnden nästa och Sverkers soptunna. Det är ju inte klokt hur de håller på. Idioter!

27 december, 2007 22:34  
Blogger Saring said...

Tack för stödet, jag blir överväldigad och därtill stärkt!

Vi får väl se om eländeshistorien får en fortsättning idag.

28 december, 2007 08:50  
Blogger Sanna said...

Hej! Halkade in på din blogg via en annan blogg och kan bara säga att jag lider med dig. Har precis studerat en nära bekant som har haft samma krig men i det fallet hette motståndaren Viasat som påstod att kunden hade godkänt förlängning av avtalet och det enligt dem fanns inspelat på band. När banden krävdes ut fanns det tuden och en ursäkter och hänvisningar till bla tekniskt fel. Kunden fick till slut rätt! Stå på dig, låt dem inte vinna!!!

28 december, 2007 22:49  

Skicka en kommentar

<< Home