Avslut?
Telefonsvar:
"Gomorron Sara det var T..M.. från företaget Thorn här igen. Jag har riktigt goda nyheter för dig. Jag har äntligen mottagit pengarna på 2898:- och jag tänkte bara ringa dig och meddela dig att det är avslutat och att ditt ärende är avklarat. Du får jättegärna ringa mig om du har fler frågor annars får du ha en riktigt god helg. Tack. Hej."
Så jag ringde. Förstås.
Handläggaren: Blablabla, fel konto. Blablabla.. Nu har jag fått in pengarna.. Blablabla..
Jag: Jag vill ha en skriftlig bekräftelse på detta.
Handläggaren: På vad?
Jag: På att mitt ärende är avslutat!
Handläggaren; Jaha.. Jo, jag kan skriva ut ett skriftligt avslut om du nu vill det.
Jag: Och jag vill fortfarande ha kopior på samtlig dokumentation i mitt ärende.
Handläggaren: Eh, jaha?
Jag: Ja.
Handläggaren: Ja men det kan jag fixa. Inga problem.
Jag: Hur snabbt kan du få iväg bekräftelsen? Kan du göra det idag?
Handläggaren; Nej idag blir nog svårt. Men nästa vecka kan jag nog få iväg det.
Jag: Alltså, jag är OERHÖRT angelägen om att få en skriftlig bekräftelse!
Handläggaren: "Angelägen"?! Får jag fråga varför?
Jag: VARFÖR?!!!!! TROR DU ATT JAG HAR NÅGON JÄVLA TILLIT TILL THORN EFTER ALLT NI HAR GJORT??? (Okej, jag tappade besinningen där..)
Handläggaren: Jaha. Jag förstår.
Jag: Tack. Hej. *Klick*
"Gomorron Sara det var T..M.. från företaget Thorn här igen. Jag har riktigt goda nyheter för dig. Jag har äntligen mottagit pengarna på 2898:- och jag tänkte bara ringa dig och meddela dig att det är avslutat och att ditt ärende är avklarat. Du får jättegärna ringa mig om du har fler frågor annars får du ha en riktigt god helg. Tack. Hej."
Så jag ringde. Förstås.
Handläggaren: Blablabla, fel konto. Blablabla.. Nu har jag fått in pengarna.. Blablabla..
Jag: Jag vill ha en skriftlig bekräftelse på detta.
Handläggaren: På vad?
Jag: På att mitt ärende är avslutat!
Handläggaren; Jaha.. Jo, jag kan skriva ut ett skriftligt avslut om du nu vill det.
Jag: Och jag vill fortfarande ha kopior på samtlig dokumentation i mitt ärende.
Handläggaren: Eh, jaha?
Jag: Ja.
Handläggaren: Ja men det kan jag fixa. Inga problem.
Jag: Hur snabbt kan du få iväg bekräftelsen? Kan du göra det idag?
Handläggaren; Nej idag blir nog svårt. Men nästa vecka kan jag nog få iväg det.
Jag: Alltså, jag är OERHÖRT angelägen om att få en skriftlig bekräftelse!
Handläggaren: "Angelägen"?! Får jag fråga varför?
Jag: VARFÖR?!!!!! TROR DU ATT JAG HAR NÅGON JÄVLA TILLIT TILL THORN EFTER ALLT NI HAR GJORT??? (Okej, jag tappade besinningen där..)
Handläggaren: Jaha. Jag förstår.
Jag: Tack. Hej. *Klick*
Etiketter: Thorn

8 Comments:
den här historien är helt sjuk. hur hade det gått om du inte varit du - dvs om du inte kunnat/orkat stå på dig på det sätt som du gör? thorn bör absolut få riktigt jävla mycket kritik för sitt agerande, och då menar jag mer än den kritik som du som enskild person har riktat mot företaget...
och till sist - fan så bra och cool du är! jättebra att du har gjort som du gjort, att du gör som du gör.
julkram
Du är helt jävla underbar!! Att du har orkat med allt detta är helt beundransvärt! Och att du alltid har behållt fattningen (ja, förutom nu på slutet då, men det är fullt förståeligt :-))
Hoppashoppashoppas att du nu får din skriftliga dokumentation inom det absolut snaraste!!!
Gott nytt år!
*kram*
Du är den tuffaste!!!
Jag hoppas att det faktum att ärendet är avslutat(*) inte innebär att inte Sverker får ett samtal och all den samlade dokumentationen?
* Avslutat, eller Thorn-avslutat?
"Riktigt goda nyheter"??? Vaddå riktigt goda nyheter? Ska det vara goda nyheter för dig att de inte ska kräva dig på pengar som de inte har rätt att kräva??? Var är ursäkten? Var är erbjudandet om någon form av kompensation? Och bekräftelsen ska självklart skickas IDAG PER MAIL och idag per post.
Jag litar inte ett ögonblick på det där jävla skitföretaget. Och pengarna har knappast kommit in på fel konto, de törs bara inte säga att de är ute på hal is.
Jag tycker fortfarande att det är Sverker-dax. Och DN Konsument-dax.
Gött jobbat!
Och hoppas verklgien att det är avslutat nu, annars kommer de snart börja skicka julkort till dig så dålig koll som de verkar ha :)
Här är en till som haft problem med kundtjänster, ifall du behöver styrka dig lite mer fler exempel: http://helenas.dagar.se/index.php?show=dagbok&choice=1510
TAAAACK kära ni!!! Och tack, Lisa för länken - jag ser likheter..
"Jag har äntligen mottagit pengarna på 2898:- " - det betyder väl INTE att du betalade, utan att de avslutat ärendet på något sätt (ngn annan betalade alt. ingen betalade, men det vill de inte säga)??
Sjuk "service" du råkat ut för!
Cec: Nixpix, mina pengar får de inte! Antingen har apskaftet till hyresgäst för lgh i Malmö betalat, eller också fick de lite panik över att jag bråkade och drog till med en lögn. Jag gissar på det sistnämnda. Nu väntar jag "bara" på att få bekräftelsen på avslut med post. Wish me luck..
Skicka en kommentar
<< Home